Jak utworzyć i udostępniać plan zajęć w Kalendarzu Webmail Jak utworzyć i udostępniać plan zajęć w Kalendarzu Webmail

Instrukacja (PDF):

WERSJA z 29.08.2017 r.

WERSJA SKRÓCONA (14.09.2017 R.)

 

Film (YT):

 

KROK O

Po zalogowaniu do webmail (https://webmail.pg.edu.pl) wybierz Kalendarz

 

KROK 1

Po lewej widzisz kalendarz osobisty.

NIE WPISUJ planu zajęć w kalendarzu osobistym, bo nie będzie on widoczny dla innych osób.

Aby dodać plan zajęć utwórz nowy kalendarz klikając na Dodaj nowy kalendarz

 

KROK 2

 
  • Wpisz nazwę kalendarza w formacie: Plan - nazwisko imię
  • Koniecznie zaznacz opcję Dodaj jako kalendarz publiczny
  • Zatwierdź klikając Dodaj
 

 

KROK 3

W drzewie Kalendarze publiczne po lewej pojawił się utworzony kalendarz. Kliknij na ten kalendarz aby wyświetllić go w głównym oknie.

 

KROK 4

 

Aby dodać nowe zajęcia wybierz Nowe lub kliknij dwukrotnie w wybranym miejscu

 

 

KROK 5

 
  • W polu Temat wpisz rodzaj zajęć, wydział, kierunek i semestr, wg następującego schematu: 

 

wykład: (w) wydział, kierunek, semestr
ćwiczenia: (ć)wydział, kierunek, grupa, semestr
konsultacje: Konsultacje
dyżur: Dyżur
inne: Nazwa zajęć
egzamin: (e) wydział, kierunek, semestr
Kolokwium (k) wydział, kierunek, grupa, semestr
urlop: Urlop

 

 

  • W polu Miejsce wpisz rzeczywiste godziny zajęć i salę.

 

KROK 6

 

Ustaw czas trwania zajęć w polach Data rozpoczęcia i Kończy się o.
Czas trwania w tych polach decyduje o wysokości bloku na planie i

MUSI ON MIEĆ CO NAJMNIEJ 1h

inaczej blok będzie za wąski i nieczytelny.

 

 

 

KROK 7

  • Jeżeli wydarzenie trwa cały dzień lub wiele dni, na przykład Urlop, zaznacz Cały dzień.
    Wydarzenie pojawi się wtedy jako wąski pasek na górze kalendarza (patrz Krok 12)
   
  • Jeżeli zajęcia powtarzają się, czyli są to wykłady, ćwiczenia, konsultacje itp., zaznacz Powtórz
    → następnie określ częstotliwość spotkań i ustaw datę zakończenia (koniec semestru)

 

KROK 8

 

W polu Opis podaj dodatkowe informacje (np. zajecia w j.angielskim, II stopien)

 

 

 

KROK 9

 

W polu Przypomnienie wybierz Brak przypomnienia (chyba, ze chcesz je otrzymywac)

 

 

 

KROK 10

 

Zaznacz ODPOWIEDNI dla danych zajec kolor

 

 

 

KROK 11

 

Na koniec kliknij Utwórz

 

 

 

KROK 12

 

Zajecia zostały dodane. W podobny sposób wpisz wszystkie wykłady, cwiczenia, konsultacje, dyzury, egzaminy, urlopy i inne